یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۴۹:۰۳

در میدان نفتی گچساران افتتحاح شد
بهره‌برداری از سومین مجموعه تفکیک‌گر سیار نفت
ایران دریلینگ: این تفکیک گر نفتی که به همت جمعی از کارکنان و پیمانکاران داخلی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ساخته شده، دستگاهی است که با استفاده از آن می‌توان از سوزاندن نفت که در نتیجه فرآیند آزمایش‌ها و تمیزسازی چاه‌های نفت به هدر می‌رود جلوگیری کرد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، دستگاه فوق دقت انجام آزمایش‌های نفت را برای برنامه‌ریزی تولید افزایش می‌دهد، در نمونه قبلی این دستگاه، روزانه ١٥٠٠ بشکه نفت حاصل از فرآیند عملیات به تولید اضافه می‌‌شد که در دستگاه تازه با تعویض پمپ‌های برقی به روزانه سه هزار بشکه نفت افزایش می‌یابد. دستگاه تفکیک‌گر سیار نفت، یک تفکیک‌گر بوستری است که با استفاده از لوله‌های مفصل‌دار فشارقوی (چکسون) به نحو مناسبی به تسهیلات سرچاهی متصل می‌شود و بعد از باز نمودن چاه دستگاه فرآیند تفکیک نفت را انجام و نفت خام جدا شده پس از فشارافزایی به وسیله یک دستگاه پمپ برقی از طریق یک خط لوله به مجموعه سرچاهی دیگر هدایت وسپس به کارخانه بهره‌برداری ارسال می‌شود.

جلوگیری از هدر رفت نفت به عنوان یک سرمایه ملی، فراهم آمدن امکان آزمایش‌های دقیق بر روی چاه‌ها برای کسب اطلاعات بهینه از بهره‌وری و تولید چاه‌ها،جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و سوزاندن نفت و افزایش بهره‌وری و سود و صرفه اقتصادی حاصل از افزایش تولید ازجمله اهداف ساخت سومین مجموعه تفکیک‌گر سیار نفتی است. انجام آزمایش‌ها (PLT)، تعیین شاخص بهره‌دهی (P Iنمونه‌گیری درون چاهی(PVT)، حرارت و فشارسنجی در حالت جریان، نسبت حجمی گاز به نفت (G.O.R)، در این گونه آزمایش‌ها در گذشته جهت تثبیت وضعیت جریانی، چاه‌ها به گودال سوخت سرچاهی جریان داده می‌شدند که هم‌اکنون با توجه به این که این دستگاه دارای سیستم اندازه‌گیری نفت وگاز خروجی است، می‌توان در این زمینه از آن استفاده کرد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ، بهره‌برداری و راهبری عملیات تولید از میدان‌های پراکنده‌ای از جمله گچساران، بی‌بی‌حکیمه، سیاهمکان، رگ‌سفید، پازنان، منصورآباد، نرگسی و کیلور کریم را برعهده دارد. واقع شدن این میدان‌ها در استان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر از یکسو و قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره و منیفولد بزرگ نفت خام صادراتی ایران در حوزه عملیات این شرکت در ساحل از سوی دیگر، گچساران را به یکی از مناطق پنجگانه مهم تولید و قطب صادرات نفت خام ایران تبدیل کرده است.


  کد خبر : 465
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :